Welkom bij www.amazone-papegaai.nl forum index Welkom bij www.amazone-papegaai.nl
Hét forum voor en door Amazone liefhebbers.

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen 
Onervaren/ HELP!
Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom bij www.amazone-papegaai.nl forum index -> Gedrag en gedragsproblemen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nese

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 7:04 pm    Onderwerp: Onervaren/ HELP! Reageer met quote

Hallo beste mensen,

Afgelopen maandag heb ik een amazone papegaai bij Dennis gekocht. Ik was van plan om een grijze roodstaart te kopen, maar toen ik hoorde dat die €950,- kostten zag ik er maar van af. Vervolgens wees hij mij de Amazone papegaaien aan en zei dat deze evenveel kunnen als een grijze roodstaart. Ik mocht eentje vast houden en ik was meteen verkocht, hij was ontzettend lief! Ik mocht hem meenemen voor €650,- en dat heb ik dan ook gedaan, echter, ik heb helemaal geen ervaring met papegaaien omdat ik altijd kleinere vogels heb gehad (gras- en valkparkieten, dwergpapegaaien).

Nu is mijn vraag, hoe verzorg ik hem eigenlijk? Het is nog een baby en moet twee weken met de hand gevoerd worden. Daarna mag ze zelfstandig eten zei de verkoper. Wat moet ik haar daarna te eten geven en hoeveel? Hoe weet ik of het een mannetje of een pop is? Waar kan ik dat aan merken? De verkoper zei dat het geen problemen zou opleveren als ik haar bij mijn valkparkiet zou plaatsen maar de amazone papegaai moet niets van mijn valkparkiet hebben. Mijn valkparkiet doet haar best om bij haar in de buurt te komen maar de amazone probeert elke keer te prikken in haar huid. Misschien is het goed bedoeld maar ik probeer ze toch zo min mogelijk bij elkaar ind e buurt te laten omdat ik het niet helemaal vertrouw.

Voor de rest "stinkt" ze wel wat. Kan ik daar wat aan doen? En ze heeft ontlasting aan de lopende band. Ze mocht van de verkoper nog niet in een kooi dus ik heb haar maar in iets anders gelegd met een handdoek eronder maar binnen een uur is de hele handdoek zo vies dat je er niet eens naar kunt kijken. Enige ideeën?

Hoe oud wordt een amazone papegaai? Moet ik haar nog laten testen op bepaalde dingen? Ik heb een verzekering bij Dennis papegaaien afgesloten voor een half jaar, is dat voldoende? Hebben jullie bruikbare tips die ik kan gebruiken? Ik merk dat ik eigenlijk helemaal niets over amazone papegaaien weet en ik ben ten einde raad omdat ze niets van mijn valkparkiet moet hebben.

Tenslotte moet ik nog even kwijt dat ze gisteren wat heeft overgegeven, het was groen en slijmerig. Sinds gisteren niest ze ook best vaak. Is ze ziek? Wat moet ik doen? HELP! Sad
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Anja&Marco

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 7:20 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo

kan maar 1 ding zeggen! ga zo snel mogelijk vanavond nog naar een goede vogelarts! een papegaai die overgeeft is absoluut niet goed! dit kan dodelijk zijn! helaas heb je de aflevering van opgelicht van een week of 2 geleden gemist. Dennis papegaaien is de slechste plek waar je een papegaai kunt kopen! Maar goed ga vanavond nog naar een erkende vogelarts! hier op de pagina staan er genoeg vermeld! wacht niet af het kan fataal zijn!
Naar boven
Nese

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 7:45 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan die adressen niet vinden, waar staan ze precies?
Naar boven
Nese

BerichtGeplaatst: vr okt 24, 2008 8:38 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een foto van de amazone papegaai
Naar boven
DeCo

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 12:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoe is het inmiddels met de vogel? al een goede vogelarts gevonden??
Marieke

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote

ach ach ach. en dat na de uitzending van Radar. Maar goed ik ga geen commentaar geven, want daar is het al te laat voor.

Als eerst ga langs een goede vogel arts.

http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/

Dr. Doormalen zit in Amsterdam en heeft verstand van vogels.
Vertel hem ook dat je de vogel bij Dennis hebt gekocht en dat hij compleet nagekeken moet worden.
hij heeft ook handopfokvoer van Harrisons en pellets van Harrisons. Persoonlijk vindt ik dat een aanrader.
Laat hem je goed uitleggen hoe je de vogel met de hand moet voeren. Voor je het weet heb je een krop verbranding

Enne schrik niet van de kosten van de testen, maar de kans dat je een zieke vogel hebt gekocht bij Dennis is helaas te groot om het niet te doen.
Vraag of hij je gaaitje kan testen op minimaal de volgende ziektes.
Polyoma, papegaaienziekte (Chalamidia; is tevens besmettelijk voor mensen ) en PBFD
Laat hem ook zijn ontlasting goed nakijken.
Vertel hem van het overgeven

Bij het overzetten op vast voer moet je nog steeds 2 keer per dag bij voeren
Ik denk dat Antonia heel goed uit kan leggen hoe je een papegaai over moet zetten daar zij Vlinder zelf heeft opgevoed

En als je er nog onderuit kan komen wat die verzekering betreft . Doen je hebt er niks aan. Lees hier meer [url] http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58489[/url]
Marieke

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 10:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Oh ja een een amazone kan 60-80 jaar worden. Misschien wel honderd met de juiste verzorging.
Jij hebt een Venezuela amazone oftewel een oranje vleugel gekocht
Nese

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 10:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

DeCo schreef:
Hoe is het inmiddels met de vogel? al een goede vogelarts gevonden??

Eigenlijk ziet hij er best gezond uit. Oke, hij is wel wat aan de trage kant maar ik denk dat dat komt doordat het nog een baby is.. Ze heeft alleen die dag overgegeven, ik had die Dennis nog opgebeld en hij had toen gezegd dat het waarschijnlijk zou komen doordat ze te veel had gegeten. Sindsdien heeft het zich niet meer herhaald gelukkig.. Haar ontlasting ziet er ook normaal uit, gewoon groen met wit en wat "slijm"..
Naar boven
Nese

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 10:33 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marieke schreef:
ach ach ach. en dat na de uitzending van Radar. Maar goed ik ga geen commentaar geven, want daar is het al te laat voor.

Als eerst ga langs een goede vogel arts.

http://www.dierenkliniek-centrum-oost.nl/

Dr. Doormalen zit in Amsterdam en heeft verstand van vogels.
Vertel hem ook dat je de vogel bij Dennis hebt gekocht en dat hij compleet nagekeken moet worden.
hij heeft ook handopfokvoer van Harrisons en pellets van Harrisons. Persoonlijk vindt ik dat een aanrader.
Laat hem je goed uitleggen hoe je de vogel met de hand moet voeren. Voor je het weet heb je een krop verbranding

Enne schrik niet van de kosten van de testen, maar de kans dat je een zieke vogel hebt gekocht bij Dennis is helaas te groot om het niet te doen.
Vraag of hij je gaaitje kan testen op minimaal de volgende ziektes.
Polyoma, papegaaienziekte (Chalamidia; is tevens besmettelijk voor mensen ) en PBFD
Laat hem ook zijn ontlasting goed nakijken.
Vertel hem van het overgeven

Bij het overzetten op vast voer moet je nog steeds 2 keer per dag bij voeren
Ik denk dat Antonia heel goed uit kan leggen hoe je een papegaai over moet zetten daar zij Vlinder zelf heeft opgevoed

En als je er nog onderuit kan komen wat die verzekering betreft . Doen je hebt er niks aan. Lees hier meer [url] http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58489[/url]

Wat kosten al die tests dan? Om eerlijk te zijn heb ik al mijn geld uitgegeven aan deze papegaai, het heeft me in totaal met alles er op en er aan meer dan 800 euro gekost. Ik had daar helemaal niet op gerekend. De verkoper zei dat ik altijd bij hem langs zou kunnen komen omdat ze zelf een goede arts hebben en dat die er altijd naar kan kijken?

Wat die verzekering betreft.. De dag dat ik de papegaai had gekocht zei hij aan de telefoon tegen mij dat hij 650 kost, ik heb toen voor de zekerheid 700 opgenomen en dat meegenomen, met de verzekering en drie soorten voer erbij zat ik op 750 euro dus ik zei dat ik dezelfde dag nog de overige 50 euro wel zou overmaken op zijn rekening. Helaas (of gelukkig?) ben ik die dag nog zijn bankrekeningnummer kwijt geraakt en heb ik het geld tot nu toe nog steeds niet over kunnen maken. Ik zou het in principe kunnen vertikken om die 50 euro te betalen voor de verzekering omdat het toch dubbelop is en ik er niets aan heb. Op die manier kom ik er nog onderuit, maar ach ik weet het niet. Eigenlijk ziet deze vogel er wel heel gezond uit, ze eet gewoon drie maal per dag, vliegt af en toe een heel kort stukje in mijn kamer en is voor de rest gewoon rustig. Ze is ook handtam, komt gewoon naar mijn hand toelopen wanneer ik hem uitreik. Waar zou ik aan kunnen zien of ze ziek is of niet? Ik hoop zo erg dat ik geluk heb gehad en dat ze helemaal geen ziekte heeft of zo want ik ben nu al erg gehecht geraakt aan haar..
Naar boven
Marieke

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 10:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Een papegaai is een prooidier. die zal niet laten zien dat hij ziek is. pas als het te laat is merk je het.

Ik zou maandag echt even met dr. Doormalen gaan bellen en een afspraak maken. Ik geloof dat hij ook 's avonds kan.
Hij zit in het centrum en is redelijk makkelijk te vinden.
Nese

BerichtGeplaatst: za okt 25, 2008 11:21 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Marieke schreef:
Een papegaai is een prooidier. die zal niet laten zien dat hij ziek is. pas als het te laat is merk je het.

Ik zou maandag echt even met dr. Doormalen gaan bellen en een afspraak maken. Ik geloof dat hij ook 's avonds kan.
Hij zit in het centrum en is redelijk makkelijk te vinden.

Heel erg bedankt voor je adviezen. Het is fijn om advies te krijgen van iemand die er meer ervaring mee heeft dan ik en om van gedachten uit te kunnen wisselen. Weet je trouwens ook wat ik ongeveer kwijt ben aan die testen?
Naar boven
Anja&Marco

BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 7:37 am    Onderwerp: Reageer met quote

hoi nese ik kan mij voorstellen dat je een goed gevoel hebt over dennis papegaaien, er zijn soms mensen die geluk hebben...maar vele mensen hebben heel veel pech gehad en hebben hun gaai verloren door een ziekte en als je dan dacht dat je een nieuwe van dennis kreeg dan kun je dat vergeten! dus buiten dat je je geld kwijt bent, heb je ook emotioneel veel pijn en verdriet want je gaat wel van zo'n beestje houden! als je meer wilt weten google dennis papegaaien dan maar en dan zul je zien wat voor verdriet er allemaal is door deze winkel.

zoals marieke al zei, laat je gaai testen. het is niet goedkoop, het verschilt per vogelarts maar dan weet je wel waar je aan toe bent. sommige ziekten zijn te behandelen als je op tijd bent, sommigen helaas niet. Je hebt dan in ieder geval zekerheid. Het kost geld helaas, maar het houden van een papegaai op een goede manier is nooit goedkoop geweest.
Naar boven
Nese

BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 1:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Anja&Marco schreef:
hoi nese ik kan mij voorstellen dat je een goed gevoel hebt over dennis papegaaien, er zijn soms mensen die geluk hebben...maar vele mensen hebben heel veel pech gehad en hebben hun gaai verloren door een ziekte en als je dan dacht dat je een nieuwe van dennis kreeg dan kun je dat vergeten! dus buiten dat je je geld kwijt bent, heb je ook emotioneel veel pijn en verdriet want je gaat wel van zo'n beestje houden! als je meer wilt weten google dennis papegaaien dan maar en dan zul je zien wat voor verdriet er allemaal is door deze winkel.

zoals marieke al zei, laat je gaai testen. het is niet goedkoop, het verschilt per vogelarts maar dan weet je wel waar je aan toe bent. sommige ziekten zijn te behandelen als je op tijd bent, sommigen helaas niet. Je hebt dan in ieder geval zekerheid. Het kost geld helaas, maar het houden van een papegaai op een goede manier is nooit goedkoop geweest.

Hartelijk bedankt voor je reactie. Om eerlijk te zijn ben ik bang om te googlen omdat ik dan erg ongerust ga worden van de berichten die ik ga lezen. Ik gun hem nog eventjes het voordeel van de twijfel omdat ik nu sowieso even krap bij kas zit. Het probleem is dat ik nog een 19-jarige student ben en dat die 800 euro al erg veel is geweest voor iemand zoals mij zonder inkomen. Het zou handiger zijn als ik weet op wat voor bedrag ik ongeveer ga komen te zitten als ik die tests laat uitvoeren. Dan kan ik op de een of andere manier aan het geld zien te komen via vrienden enz.
Naar boven
Antonia

BerichtGeplaatst: zo okt 26, 2008 11:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi, jammer voor je dat het zo loopt maar heb je je niet eerst verdiept in wat het inhoudt een papegaai te hebben ? Ik verbaas me er ook over dat je al je geld uitgeeft aan een papegaai, zelf niks overhoudt, amper inkomsten hebt en geen geld voor een arts Confused

In dit geval is uitstellen van een bezoek aan een goeie vogelarts erg onverstandig, daar het voor je baby te laat kan zijn als je te lang wacht en mocht hij een ziekte hebben je steeds minder aanspraak kan maken bij de handelaar. Houd rekening met ruim 100 - 125 euro voor de drie belangrijkste testen en of je gaaitje daarnaast verder gezond is. De rekening kan per vogelarts erg verschillen maar ga iig naar een vogelarts en niet naar een gewone dierenarts.

Elk dier, of het nou een papegaai is, een hond of een cavia, elk dier kost geld en aandacht. Je bent student, dus erg veel van huis en een papegaai heeft best veel aandacht nodig, hetzij van een maatje of van jou als verzorger. Hij heeft nog pap begrijp ik, dus hoe ga je dat allemaal klaar spelen ? Heb je weleens een vogel met de hand groot gebracht ? Ook dat kan risico's met zich meebrengen.

Heel veel succes met je baby, ik hoop dat alles goed komt.
Nese

BerichtGeplaatst: ma okt 27, 2008 11:08 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Antonia schreef:
Hoi, jammer voor je dat het zo loopt maar heb je je niet eerst verdiept in wat het inhoudt een papegaai te hebben ? Ik verbaas me er ook over dat je al je geld uitgeeft aan een papegaai, zelf niks overhoudt, amper inkomsten hebt en geen geld voor een arts Confused

In dit geval is uitstellen van een bezoek aan een goeie vogelarts erg onverstandig, daar het voor je baby te laat kan zijn als je te lang wacht en mocht hij een ziekte hebben je steeds minder aanspraak kan maken bij de handelaar. Houd rekening met ruim 100 - 125 euro voor de drie belangrijkste testen en of je gaaitje daarnaast verder gezond is. De rekening kan per vogelarts erg verschillen maar ga iig naar een vogelarts en niet naar een gewone dierenarts.

Elk dier, of het nou een papegaai is, een hond of een cavia, elk dier kost geld en aandacht. Je bent student, dus erg veel van huis en een papegaai heeft best veel aandacht nodig, hetzij van een maatje of van jou als verzorger. Hij heeft nog pap begrijp ik, dus hoe ga je dat allemaal klaar spelen ? Heb je weleens een vogel met de hand groot gebracht ? Ook dat kan risico's met zich meebrengen.

Heel veel succes met je baby, ik hoop dat alles goed komt.

Ja. Ik heb eerder ook veel vogels gehad. Er is zelfs een tijd geweest dat ik negen vogels tegelijk in mijn kamer in een grote kooi had staan. Twee dwergpapegaaien, drie valkparkieten en vier grasparkieten. De ene grasparkiet had ik ook zelf met de hand groot gebracht, dus daar had ik al enige ervaring mee voordat ik deze papegaai kocht. Ik heb ook nooit veel geld hoeven uitgeven voor dierenartsen omdat ze nooit ziek waren geworden. Ze waren altijd super gezond en het ontbrak ze ook niet aan aandacht, ze waren ook allemaal supertam. Door de ervaring die ik met deze vogels heb gehad ging ik er eigenlijk van uit dat het er hetzelfde aan toe zou gaan met een papegaai, wat helaas niet waar blijkt te zijn. Ik ga morgen met de papegaai langs bij Dennis. Ik wilde nog eerder langs gaan maar doordat ik ziek ben (geweest) is het helaas wat verlaat. Ik vraag me af wat hij ervan gaat zeggen. Hij zei trouwens ook dat de vogel nog niet in een kooi mag omdat hij/zij (weet het nog steeds niet) nog te jong is. Weten jullie misschien of dat kan kloppen want ze probeert af en toe wat te vliegen in mijn kamer en eerlijk gezegd vind ik dat nu nog niet zo fijn omdat ze heel vaak wat laat "vallen'?
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Welkom bij www.amazone-papegaai.nl forum index -> Gedrag en gedragsproblemen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

Ga naar: